Two Lands One Voice 2016 – Multimedia concert 1 (martedì 21 giugno)

TWO LANDS ONE VOICE (Concert 1) – 2016 Edition

PastedGraphic-1 467CB407-lisa1

Master in Sonic Arts – University of Rome Tor Vergata

In collaboration with: University of California (Irvine), Conservatorio di Musica di Roma “S. Cecilia”

Martedì 21 giugno 2016, ore 18 – Tuesday, June 21, 2016, 6 pm

Auditorium E. Morricone

Macroarea di Lettere e Filosofia, University of Rome “Tor Vergata” – Via Columbia 1, Roma

Improvviso dinamico

Giorgio Nottoli, composer (sax alto and live electronics)

Enzo Filippetti, sax alto

Stillness Refracted Adam Vidiksis, composer (fixed media)

Koryn Wicks, choreographer & Active Space video

in collaboration with DTM2 Dance Ensemble

Within

Fabio Paolizzo, composer (fixed media)

Lisa Naugle, choreographer

Emily Guerard, dancer

C-town to B-town and Back Tal Katz, composer (fixed media)

Song for Dominic

Caroline Newman, composer

Enzo Filippetti, sax alto

Lisa Naugle, choreographer

Katie Summers, dancer

Alcuni ricordi su un filo Joseph Pignato composer (fixed media)

dance, DTM2 Ensemble

Saeta Antonio Blanco Tejero, composer

Enzo Filippetti, sax baritone

Giovanni Constanti, Riccardo Santoboni and Lisa Naugle, Artistic Directors

DTM2 Dance Ensemble: Annika Alejo, Leslie Bitong, Emily Guerard, Simon Harrison, Francesca Lee, Koryn Wicks, Katie Summers

Enzo Filippetti, sax alto and sax baritone

Giuseppe Silvi, sound engineer

(Ingresso libero – Free entrance)

Download the program in pdf

Enzo Filippetti è professore di Sassofono al Conservatorio “S. Cecilia” di Roma e da più di trent’anni tiene concerti in tutto il mondo. Si è esibito alla Biennale di Venezia, al Mozarteum di Salisburgo, a Roma, Milano, Parigi, Londra, Berlino, Vienna, Madrid, Bruxelles, Buenos Aires, Caracas, Riga, Birmingham, Köln, Lyon, St. Etienne (Francia), Principato di Monaco, Yeosu (Korea), Kawasaki, Adis Abeba, Casablanca, Chisnau, Taormina, Ravello. Ha collaborato con Claude Delangle, Alda Caiello e Bruno Canino e molti tra i più importanti compositori hanno scritto per lui più di cento opere e gli hanno affidato numerose prime esecuzioni. Come solista e con il Quartetto di Sassofoni Accademia ha inciso per Nuova Era, Dynamic, Rai Trade e Cesmel. Ha pubblicato studi per Riverberi Sonori e cura una collana per le edizioni Sconfinarte.

Enzo Filippetti è professore al MASTER DI SECONDO LIVELLO IN INTERPRETAZIONE DELLA MUSICA CONTEMPORANEA del Conservatorio “S. Cecilia”.

Enzo Filippetti is professor of Saxophone at Conservatorio “S. Cecilia” in Rome. In more than thirty years he gives concerts all over the world. He has performed at Biennale di Venezia, Mozarteum di Salisburgo, Rome, Milan, Paris, London, Berlin, Wien, Madrid, Bruxelles, Buenos Aires, Caracas, Riga, Birmingham, Köln, Lyon, St. Etienne (Francia), Principaute-Monaco-Monte-Carlo, Yeosu (Korea), Kawasaki, Adis Abeba, Casablanca, Chisnau, Taormina, Ravello. He has collaborated with Claude Delangle, Alda Caiello and Bruno Canino and many of the most important composers wrote for him more than a hundred works. As a soloist and with the Quartetto di Sassofoni Accademia he has recorded for the Nuova Era, Dynamic, Rai Trade and Cesmel. He has published studies for Riverberi Sonori and he direct a collection for the Sconfinarte editions.

Enzo Filippetti is professor of II LEVEL M. A. COURSE IN THE INTERPRETATION OF CONTEMPORARY MUSIC at Conservatorio “S. Cecilia”